söndag 1 december 2013

Adventstider!

Ja det är ju inte klokt egentligen! Att det redan är 1:a advent och December! Ute är gräsmattan grönare än på sommaren och 7 plusgrader! Inte en snöflinga så långt ögat når. Som jag har skrivit tidigare så har jag haft jättesvårt att finna julstämning detta år men jag försöker så gott jag kan! Hoppas att Ernst kan hjälpa till lite där på torsdag:)

Någon vanlig adventsljusstake har jag inte tagit fram detta år, men väl massor av ljusslingor och levande ljus. Det, tillsammans med ett par enkla vita stjärnor och lite hyacinter och mossa, får räcka, samt ett litet lärkträd i en urna med söta små kottar.

Letade fram min stora fina kyrkoljusstake från källaren i fredags också! Den placerade jag framför den stora spegeln i vardagsrummet. Blev rätt bra:) Kanske kanske blir det en julgran också, lite längre fram i december, men den får i så fall bli rätt avskalad och enkel utan överdådigt pynt...Ja det är så jag känner i år, nästa jul kanske jag har en Disneygran!

Ha en mysig 1:a advent!










5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! tänkte bara tipsa om min julkallender som varje dag 1-24 dec fylls på med fina priser!
http://www.domkallarmighannes.com/2013/12/missa-inte-julkalendern.html
Om du inte gillar sådana här komentarer så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra dag:) kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder!
Kram/Lena

Fågel Blå sa...

Vilka underbara bilder från ditt ham, njuter!!!!
Hoppas du hade en fin Advent!

Önskar dej en fin Vecka
Kram Kathrine

FruFröjd sa...

Vad mysigt :)
Kram susanna

Huset i saga sa...

Åh så flott du har det:) virkelig hjemmekoselig :)